Welke verdieping met balkon op het westen geeft de meeste zon?

Ik ben van plan een appartement te kopen en zou graag weten, waar je de meeste zon hebt als het balkon pal westen is? Op de eerste of de een na laatste verdieping. (de hoogste is een penthouse en is veel te duur voor mij)

Ook zou ik dat graag weten van balkons pal op het oosten en balkons pal op het zuiden. Of je juist hoog of laag moet zitten bij deze verschillende zonliggingen? Dus welke verdieping hoogste of laagste?

Ik kan hier nergens iets over vinden op internet. Heeft iemand daar verstand van?
vr gr Gonna

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook of het verschilt per verdieping?

Toegevoegd na 7 minuten:
Er staan geen gebouwen in de buurt van het te bouwen appartementengebouw en het zijn loggia's. Dus het balkon erboven is het dak voor het balkon eronder.

6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Om de meeste zon te krijgen, is het belangrijk om te kijken naar de oriëntatie van het balkon. Kijk of het balkon op het westen gericht is. Als dit het geval is, zal deze verdieping de meeste zon krijgen.
Bronnen:
2 maanden geleden